Allianz Hayat ve Emeklilik ile HSBC Türkiye’den dev işbirliği

HSBC Türkiye ile Türk sigorta sektörünün öncü şirketlerinden Allianz Hayat ve Emeklilik, 10 yıllık münhasır bankasürans anlaşması imzaladı. Allianz’ın birikim, hayat ve emeklilik ürünlerinin de dahil olduğu varlık yönetimi ürünlerinin satışı HSBC aracılığıyla gerçekleşecek.

Allianz Hayat ve Emeklilik ile HSBC Türkiye, Allianz Hayat ve Emeklilik ürünlerinin satışı için 10 yıllık münhasır bankasürans anlaşması imzaladı. Bireysel ve kurumsal müşterilere hizmet vermeyi hedefleyen bu işbirliği, HSBC’nin Türkiye'deki şube ağı aracılığıyla gerçekleştirilecek.

Allianz ile HSBC arasındaki küresel işbirliğinin bir parçası olan anlaşma ile HSBC; Allianz Hayat ve Emeklilik’in Türkiye’de de uzun dönemli stratejik ortağı olurken, Allianz Hayat ve Emeklilik de, Türkiye'deki banka dağıtım kanalına stratejik açıdan önemli bir erişim kazanmış oldu. Daha önce HSBC ile Çin, Endonezya, Malezya, Avustralya, Sri Lanka, Brunei, Filipinler ve Tayvan gibi Asya ülkelerinde hayat, sağlık ve kredi sigortası ürünlerinin dağıtımı ve varlık yönetimi hizmetleri için çeşitli ortaklıklar gerçekleştiren Allianz, Türkiye’de de 2011 yılından bu yana emeklilik fonlarının yönetimi için HSBC ile ortaklık yürütüyor.

Allianz Türkiye CEO’su Solmaz Altın anlaşma ile ilgili olarak: "Bu anlaşma, Allianz'ın Türkiye'ye yatırım yapması ve bu pazarda daha da büyümesi için güzel bir fırsat. HSBC ile gerçekleştirilen ortaklıkla, Allianz Hayat ve Emeklilik şirketinin faaliyet alanına önemli bir dağıtım kanalı eklerken, HSBC ise Allianz’ın emeklilik ürünleri ve hayat sigortası seçenekleri sağlayıcısı olarak stratejik konumunu güçlendiriyor. Bu anlaşma HSBC ile beraber dünyanın en hızlı büyüyen sigorta pazarlarından birinde müşteri odaklı varlık yönetimi taleplerine cevap vermemize olanak sağlayacak" dedi. Yeni emeklilik ve birikim sigortası ürünlerinin sunulmasıyla Allianz’ın pazardaki konumunu güçlendireceğini belirten Altın, HSBC ile yapılan 10 yıllık münhasır bankasürans anlaşmasını duyurmaktan memnun olduklarını kaydetti.

HSBC Türkiye Genel Müdürü Martin Spurling anlaşmanın, iki uluslararası kurum arasındaki küresel işbirliğinin bir parçası olduğunu vurgulayarak; "HSBC Türkiye olarak, bu stratejik güç birliğinin kapsamı içinde olmayı çok önemsiyoruz. Küresel deneyimlerini Türkiye'ye taşıma stratejisiyle birebir örtüşen bu anlaşma sayesinde her iki kurum da kendi sektörlerinde uluslararası çaptaki güçlerini daha da artıracak. Bu işbirliği pek çok açıdan dikkat çekici. Türkiye’nin sigortacılık ve bankacılık alanındaki potansiyelinin altını çiziyor ve HSBC’nin Türkiye’deki müşterilerine uluslararası standartlarda sunduğu hizmetleri vurguluyor. Allianz Hayat ve Emeklilik ile gerçekleştirdiğimiz işbirliği, HSBC olarak uluslararası deneyimlerimizin Türkiye’deki müşterilerimize sağladığı olanakları öne çıkarırken, müşteri odaklı yaklaşımımızın da uluslararası işbirliklerimizle nasıl desteklendiğini kanıtlıyor" dedi. Spurling, müşterilerin ihtiyaçlarına uygun hizmet ve ürün sunmayı ve bunu şeffaflık ve açıklıkla gerçekleştirmeyi ilke edindiklerini de kaydederek, "HSBC Türkiye, bu işbirliği ile müşterilerinin emeklilik ve hayat sigortası ile ilgili ihtiyaçlarına Allianz Hayat ve Emeklilik güvencesiyle cevap verecek" yorumunda bulundu.

Allianz ve HSBC işbirliğiyle katılımcılar için "BES Planı" ve "Yıllık Hayat Sigortası"

Ortaklık sonucunda, Allianz ve HSBC Türkiye "BES Planı" ve "Yıllık Hayat Sigortası" ürünlerini katılımcılara sunuyor. BES Planı emeklilik ürünü ile döviz ve TL’ye endeksli menkul kıymetlere veya altına yatırım yapmak isteyen müşterilerin ihtiyaçlarına Allianz'ın sahip olduğu, HSBC Portföy tarafından yönetilen dokuz fon alternatifi ile cevap veriliyor. BES Planı’na sahip katılımcılar ayrıca "Katkı Payı Ödeme Güvencesi", "Medikal Asistans Hizmetleri" ve "Anlaşmalı Sağlık Kurumlarında İndirim" fırsatlarından da faydalanabiliyor.

HSBC Yıllık Hayat Sigortası ile, riskler belirlenerek kontrol altına alınıyor. Böylelikle katılımcıların gelecek planları da güvence kapsamına giriyor. Seçilen plana göre bir kaza ya da hastalık sonucunda, tam veya kısmi olarak malul kalınması halinde katılımcıların yaşam standartlarını koruyarak devam ettirmesini sağlayan düşük maliyeti ve kapsamlı koruma sağlanmış oluyor. Yıllık Hayat Sigortası ürünü aynı zamanda "Zengin Asistans Hizmetleri", "İkinci Sağlık Görüşü Hizmeti" ve "Ücretsiz Check-Up Paneli" gibi avantajları da katılımcılara sunuyor.