Allianz Sigorta ve Yapı Kredi Sigorta Güçlerini Birleştirdi

30 Eylül 2014 tarihinde Allianz Sigorta ve Yapı Kredi Sigorta yasal olarak birleşme sürecini tamamladı. Allianz Türkiye, hayat dışı branşlarda "Allianz Sigorta A.Ş.", hayat ve emeklilik branşlarında "Allianz Yaşam ve Emeklilik A.Ş." ve "Allianz Hayat ve Emeklilik A.Ş." olarak devam ediyor.

Türkiye sigorta sektöründeki en büyük satın almalarından biri olan Allianz Sigorta ve Yapı Kredi Sigorta’nın birleşmeleri, 30 Eylül 2014 tarihinde yasal olarak tamamlandı. Allianz Türkiye’nin son 7 aylık süreci değerlendiren Allianz Türkiye CEO’su Solmaz Altın, Allianz için yeni bir dönem başladığına dikkat çekti. Allianz Türkiye’nin bugünden itibaren " Allianz Sigorta", "Allianz Yaşam ve Emeklilik" ve "Allianz Hayat ve Emeklilik" şirketleri ile faaliyetini sürdüreceğini açıklayan Altın, "Allianz’ın uluslararası gücü ve başarılı stratejilerini Türkiye’de daha fazla gösterebileceği bir sürece girdik. Bu yeni dönemde müşterilerimiz başta olmak üzere topluma daha fazla dokunan projelerle yol alacağız" dedi. 

"Büyürken karlılığımızı koruyoruz"

Bu süreçte büyüme ve karlılıktan da ödün verilmeyeceğinin ve benimsedikleri dijital sigortacılık anlayışıyla farklı ve geniş kitlelere ulaşılacağının altını çizen Altın, "Bu yenilikler pazarın genişlemesi açısından da fırsat sunuyor. Piyasanın değişen taleplerine göre, kişiye özel çözümlerimizi artırıyoruz" dedi. 

Allianz Türkiye’nin 2014 yılı ilk 7 aylık sonuçlarıyla ilgili de açıklama yapan Solmaz Altın, büyümeye devam ettiklerini vurguladı ve sözlerini şöyle sürdürdü: "Hayat dışı branşlarda Allianz Türkiye, pazar liderliğini %14 pazar payıyla sürdürüyor. Bu büyüme üzerinde en büyük etkiye sahip sağlık alanında %33,1 pazar payıyla yine lideriz. Hayat branşında %13,3 pazar  payıyla ikinci ve emeklilikte ise %18,7  pazar payıyla üçüncü sıradayız. Bu zorlu rekabette hayat branşında sektörün %14 oranında küçülmesine rağmen %25 oranında dev bir büyüme yakalamak bizim için önem taşıyor. Emeklilikte ise kontrat sayımızı pazarın üzerinde artırmayı başardık. Bu başarı, karlılık performansımızı da korumamızı sağladı." 

"Sadece poliçe üreten bir şirket olmayacağız"

Yeni dönemde "Dışavurumcu bir yaklaşımla" hareket edeceklerini belirten Solmaz Altın, "Müşteri memnuniyeti ve teknoloji odaklı yeni nesil sigortacılığın öncülüğünü yapmak ve toplumun yaşam kalitesini artıran sosyal bir marka olmak vizyonuyla var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz." dedi. 

Sigorta sektöründeki sürdürülebilir başarılarının yanı sıra ortaya koydukları çalışmalar ile anlam yaratan, sosyal bir şirket olmayı hedeflediklerini vurgulayan Altın, "Çünkü farkındayız ki, değişen tüketici davranışları, teknolojideki gelişmeler ve yeni nesil çalışma şekilleriyle uyumlu bir şekilde yol alan şirketler geleceği şekillendirebilecek. Biz de sigortacılıkta bunun öncüsü olarak, sektörün dinamiklerini değiştirecek ve yeni nesil şirketlere öncülük yapacak çalışmalarla karşınızda olacağız" dedi. 

"Dışavurumcu şirketler dönemini başlatıyoruz"

Allianz Türkiye Kurumsal İletişim Başkanı Fatmanur Erdoğan da, Allianz’ın bu yeni dönemine ilişkin iletişim stratejilerini açıkladı. Sigorta sektörünün bugüne kadar daha içine kapalı bir sektör olduğuna dikkat çeken Erdoğan, "Allianz Türkiye olarak, altını çizdiğimiz üzere, yeni dönemde dışavurumcu şirket anlayışını sektöre kazandırıyoruz. Sektöre yakıştırılan soğuk imajı gerçek haliyle dışa yansıtmayı amaçlıyoruz.

Allianz olarak sigorta sektörünün iletişim anlayışını da değiştireceğiz. Klasik sigortacılık anlayışından farklı bir dil ve diyalog tarzı hedefliyoruz. Bu çalışmaların sadece Allianz’ın değil, tüm sektörün itibarının yükseltilmesi, sektörün faaliyetlerinin daha iyi anlaşılması ve sektöre olan güvenin artması açısından da önem taşıdığı kanısındayız" diye ekledi. 

Fatmanur Erdoğan, bir sigorta şirketiyle müşterilerinin bugüne kadar hep istenmeyen durumlarda yollarının kesiştiğine de dikkat çekti. "Ayhan Sicimoğlu’nun şirketimize yaptığı sürprizin görüntüleriyle birlikte tüm paydaşlarımıza Allianz’ın içinden bir kesit sunmak istedik. Sadece kağıttan ve karttan ibaret olarak algılanan bir sektörü, toplum nezdinde daha görünür kılan bir yaklaşım arzuladık" diyen Erdoğan sözlerini şöyle sürdürdü: 

"Türkiye’de ilk kez bir şirketin tüm İcra Kurulu üyeleri en doğal halleriyle bu sürprize dahil oldu. Böylece Allianz’ın yeni döneminde paydaşlarına ve topluma daha yakın, sıcak ve şeffaf bir marka olma hedefinde de ne kadar içten olduğumuzu kanıtlama fırsatı bulduk. Sektöre yön verecek ve yeni nesil çalışanların da ilgisini çekecek iletişim stratejimize devam edeceğiz."

1 Ekim 2014

Allianz - qrcode_allianz